سپتامبر 9, 2018

ویژگی های لوله و اتصالات پلی اتیلن

ویژگی های لوله و اتصالات پلی اتیلن

ویژگی های لوله و اتصالات پلی اتیلن عبارتند از :

– وزن پایین

سهولت بارگيری ، حمل و نصب آسان لوله و اتصالت پلی اتیلن به دلیل وزن پایین آنها نسبت به سایر انواع لوله‌ها نظیر لوله‌های فولادی و لوله‌های بتنی میباشد.

استحکام ، انعطاف پذیری بالا ، قابليت تحمل تنش‌های کششی و فشاری ، مقاوم در برابر دمای بسیار پایین ، سهولت حمل و نصب لوله و اتصالت پلی اتیلن سبب اجرای آن در انواع پروژه‌های صنعتی گردیده است.

– مقامت در برابر ضربه

به دلیل مقاوم بودن لوله و اتصالات پلی اتیلن در برابر ضربه ، نیاز به بکارگیری لوله و اتصالات در فشارهای بالاتر و تجهیزات ضد ضربه نمی باشد. و در نتیجه این ویژگی باعث سهولت نصب ، حذف ضایعات اجرا و کاهش هزینه ها مخصوصا در پروژه‌های بزرگ میگردد. این موضوع دلیل موجهی برای جایگزینی لوله و اتصالات پلی اتیلن با انواع لوله‌های بتنی و فلزی باشد.

– مقاومت در برابر سایش

لوله و اتصالات پلی اتیلن بسیار در برابر ساييدگي مقاومت دارند. از این رو انتخاب عالی برای انتقال مایعات حاوی مواد جامد غیر محلول میباشد. علاوه براین امکان آسیب به لوله واتصالات پلی اتیلن از طریق جوندگان به دلیل سطح بسیار سخت آنها وجود ندارد

– مقاومت در برابر مواد شیمیایی

یکی از مهمترین مزیت‌های لوله و اتصالات پلی اتیلن مقاومت در محیط های اسیدی ، بازی و بسیاری از محلول ها و مواد شیمیایی است.

– جریان پذیری عالی

داخل لوله و اتصالات پلی اتیلن صاف و با ضریب زبری حدود 0.007 می‌باشد که سبب جریان پذیری عالی سیالات گردیده است.

– اتصال پذیری راحت

امکان تولید لوله‌های پلی اتیلن به دو صورت کلاف و شاخه میباشد. معمولا لوله های پلی اتیلن در سایزهای پایین به صورت کلاف تولید میگردد که سبب صرفه جویی در هزینه های اتصال میگردد. لوله های شاخه ای نیز به روش های مختلف به یکدیگر متصل میشوند.

– انعطاف پذیری

لوله‌های ‌پلی اتیلن دارای شعاع خمش مناسب می‌باشد و اين خاصيت باعث سهولت نصب لوله‌های پلی اتیلن و نياز به كاربرد اتصالات كمتر مي‌گردد. شعاع مجاز خمش لوله پلي اتيلن به طور متوسط 20 برابر قطر خارجي آنها مي‌باشد.

-تنوع اتصالات

اتصالات پلی اتیلن از تنوع بسیار خوبی برخوردارند که باعث سهولت در اجرا میگردند. و به طور کامل اجرای یک سیستم حرفه ای خط لوله پلی اتیلن را پوشش می دهند.

امکان تولید اتصالات جوشی پلی اتیلن در ابعاد و اندازه های مورد درخواست کارفرمایان وجود دارد. همچنین امکان استفاده از اتصالات پلی اتیلن در پروژه های مختلف اعم از فاضلاب و مواد شيميايي و اسيدي و نفتي و آبرساني تحت فشار با توجه به مقايسه با اتصالات چدني و فولادي بسيـار مقرون به صرفه مي‌باشد.

 

توضیحات بیشتر را اینجا ببینید

Leave your comment

Please enter your name.

شش + نه =

Please enter comment.
تماس با ما
آدرس
تهران، میدان رسالت، خیابان فرجام، بعد از میدان صدم، پلاک 621، واحد 3
تلفن
021-77186410-11
021-77186219-20
ایمیل