جولای 29, 2018

لوله کاروگیت چیست

لوله کاروگیت چیست ؟

لوله کاروگیت لوله‌ای است از دو لایه پلی اتیلن ، که لایه داخلی کاملا صیقلی و صاف بوده تا سیال بتواند با سرعت بیشتری درون لوله حرکت نماید ، و لایه خارجی (پروفیل لوله) کنگره‌ای و موج دار است که باعث ایجاد مقاومت بسیار بالایی در جهت تحمل فشارهای سطحی و زیر سطحی , اعم از  بار زنده و مرده در زیر سطح زمین میشود.

لوله های دوجداره پلی اتیلن ( کاروگیت) برای کاربرد در شبکه های بدون فشار طراحی شده اند و حداکثر فشار طراحی آنها 5/1 اتمسفر می باشد لوله های کاروگیت درمقایسه با لوله های تک جداره دارای وزن کمتر که سبب کاهش قیمت لوله و نهایتاً هزینه کمتر جهت انتقال سیال در سیستمهای فاضلاب (صنعتی و شهری) و زهکشی و مقاومت حلقوی مناسب تر جهت اعمال بارهای وارده در زیر زمین میباشند میزان حداکثر فشار خارجی براساس عمق دفن این لوله ها و نیز وجود یا عدم وجود بارهای ترافیکی محاسبه میگردد.فشار خارجی اعمال شده بایستی بصورت یکنواخت به دور تا دور لوله وارد گردد تا از دو پهن شدن آن جلوگیری بعمل آید لذا نحوه بستر سازی و نوع خاک و نیز تراکم دهی خاک اطراف عامل بسیار مهمی در راندمان بهتر لوله ها و عمر طولانی مدت آنها خواهد داشت.

لوله های دوجداره پلی اتیلن ( کاروگیت) از سایز 110 تا 2000میلیمتر در فشارهای حلقوی 16 ، 31/5 و 64 کیلو نیوتن با موادHDPE ، با رنگهای مختلف وجوددارد. این رنگ ها با توجه به مستربچ اضافه شده در حین تولید که معمولا کمتر از 3 درصد مواداولیه را تشکیل میدهد تغییر می کند. که لایه داخلی معمولا از رنگ های روشن به جهت امکان ویدئوگرافی انتخاب می گردد تا درصورت وجود سوراخ یا خراش ازداخل به راحتی قابل تشخیص باشد. در کشور ما معمولا رنگ لایه داخلی زرد و لایه بیرونی نیز مشکی که استقامت بالاتری در برابر تحمل تششع آفتاب و اششعه UV دارد و نیازی به اضافه نمودن Anti-UV نیست تولید و عرضه می گردند. .

معمولا طول عمر لوله‌های کاروگیت حدود ۱۰۰ سال برآورد شده که بستگی به مواد اولیه , شرایط تولید , انبارش و نگهداری لوله ها دارد . در مواردی که لوله دفن میگردد در هنگام نصب باید ph خاک مورد توجه قرار گیرد. لوله کاروگیت تولید شده از پلی اتیلن ، بدلیل عدم امکان نشست ، فاسد شدن ، نصب آسان و مقاومت در برابر حرکت خاک و فشار ، قریب به نیم قرن است که مورد مصرف قرار می گیرد.

لوله های کاروگیت دوجداره پلی اتیلن در شاخه های 6 متری با کوپلر و واشر تولیدمی شوند این نوع لوله ها به درخواست مشتری قابلیت تولید در شاخه های 12 متری را نیز دارند.

 

توضیحات بیشتر را اینجا ببینید

Leave your comment

Please enter your name.

8 − 2 =

Please enter comment.
تماس با ما
آدرس
تهران، میدان رسالت، خیابان فرجام، بعد از میدان صدم، پلاک 621، واحد 3
تلفن
021-77186410-11
021-77186219-20
ایمیل