ژانویه 30, 2016

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن از جنس پلاستیک انعطاف پذیر می باشد.

در حقیقت ویژگی انعطاف پذیری لوله های پلی اتیلن از مزایای اصلی این لوله ها می باشد.

این انعطاف باعث شده است که بتوان به جای این لوله ها در فضاهایی استفاده کرد که نیاز به انعطاف پذیری لوله داریم و این خواسته توسط لوله های فلزی تامین نمی شود.

نوع پلی اتیلنی که جهت تولید لوله های پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرد با پلی اتیلنی که برای تولید سایر موادپلی اتیلنی مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت می باشد.

پلی اتیلن در گرید های مختلفی موجود میباشد و هر کدام از این انواع پلی اتیلن جهت کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

بدر بین تمامی گرید های پلی اتیلنLDPE یا همان پلی اتیلن چگالی کم از بالاترین انعطاف پذیری برخوردار میباشد.

پلی اتیلن چگالی بالا از نظر ساختاری دارای بافت محکمتری هستند که بعنوان hdpe ان را میشناسیم اما در برابر گرما و حرارت بسیار مقاوم تر است.

زمانی که قرار است از پلی اتیلن بعنوان لوله مورد نظر در یک سیستم لوله کشی استفاده کنند معمولا hdpe یا همان پلی اتیلن چگال بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

لوله پلی اتیلن علاوه بر انعطاف پذیر بودن بعلت از جنس پلاستیک بودن در بسیاری از موارد خیلی مقرون به صرفه میباشد و دلیل ان این امر است که موادی که برای تولید لوله پلی اتیلن مورد استفاده قرار میگیرد.

بسیار ارزانتر از موادی است که برای تولید لوله های فلزی مورد استفاده قرار میگیرد.

خریداری و تهیه لوله های پلی اتیلن جهت مصارف منازل بسیار اسان و ساده میباشد.

فروشگاههای خرده فروشی هم حتی لوله های قیمت مناسب پلی اتیلن را برای مصارفی همچون در زیر سینک و یا جایگزین شدن یک تکه لوله ای که در زیرزمین یک خانه موجود میباشد را به خریداران پیشنهاد میدهند.

لوله های پلی اتیلن در اب و هوای معتدل عملکرد بسیار مناسبی دارند و اگر همان اقدامات اولیه مربوط به نصب لوله پلی اتیلن رعایت شود این لوله ها میتوانند برای سالهای سال به عملکرد بسیار عالی خود ادامه دهند.

لوله گذاری لوله پلی اتیلن به صورتی است که در واقع شما یک لوله بسیار انعطاف پذیر را جای گذاری میکنید و معمولا این لوله ها برای حمل اب و حتی اب اشامیدنی هم مورد استفاده قرار میگیرند.

همانطور که میدانید جز اصلی لوله پلی اتیلن یک زنجیره ی پلیمری ساخته شده از مولکولهای اتیلن است که از کربن و هیدروژن ساخته شده اند و اثبات شده است که در حال حاضر پلی اتیلن پر کاربرد ترین پلاستیک در تمام دنیا میباشد.

لوله های پلی اتیلن با چگالی های مختلف تولید میشوند و بسته به نوع کاربرد مورد استفاده قرار میگیرند.

 

توضیحات بیشتر را اینجا ببینید

 

Leave your comment

Please enter your name.

پانزده − 10 =

Please enter comment.
تماس با ما
آدرس
تهران، میدان رسالت، خیابان فرجام، بعد از میدان صدم، پلاک 621، واحد 3
تلفن
021-77186410-11
021-77186219-20
ایمیل