لوله و اتصالات پنج لایه

شرکت توسعه شبکه آبرسانی عرضه کننده لوله و اتصالات  پنج لایه از سایز 16 تا 63 میلیمتر آماده خدمت رسانی به پروژه های مسکونی و صنعتی می باشد

لوله و اتصالات پنج لایه

لوله پنج لایه نسل جدیدی از لوله است که فلز و پلیمر با هم ترکیب شده اند. لوله پنج لایه از یک لایه آلومینیوم ، دو لایه پلیمر و دو لایه چسب تشکیل شده اند. دو لایه چسبنده در واقع قسمت فلزی لوله را به دو قسمت پلیمری داخلی و خارجی متصل می نماید. لایه آلومینیومی در امتداد طول لوله به عنوان یک مانع عمل می کند و سبب کاهش نیروی ضربه های احتمالی می گردد.

 

 

لوله پنج لایه مانند لوله های پلیمری در برابر خوردگی ، زنگ زدگی ، پوسیدگی و رسوب مقاوم هستند و همچون لوله های فلزی نفوذ ناپذیرند و در برابر حرارت مداوم و فشار بالا قدرت تحمل بالایی دارند. و نواقص لوله های فلزی و پروپیلن در آنها برطرف گردیده است.

 

لوله و اتصالات پنج لایه

از جمله مزایای این لوله ها می توان به عمر بالا ، عدم رسوب پذیری (به علت صاف و سیقلی بودن سطح داخل آن ها) افت فشار کم و نیز انعطاف پذیری عالی به خاطر وجود لایه آلومینیوم در هسته این لوله ها ، اشاره کرد. لوله های پنج لایه به راحتی و با نیروی دست شکل میگیرند و به همین دلیل استفاده از اتصالات مثل زانو ها در مسیر لوله کاهش پیدا میکند. فشار قابل تحمل این لوله ها 10 اتمسفر میباشد. و برای اتصال این نوع از لوله ها می توان از هر دو روش اتصال فشاری و اتصال به وسیله پیچ و مهره بهره برد. استفاده از این لوله ها در شرایط فشار ۱۰ اتمسفر و دمای 9۰ درجه سانتیگراد طول عمری برابر 50 سال در پی خواهد داشت.

معمولا از لوله های پنج لایه برای مصارف آب آشامیدنی ، حرارت مرکزی با آب گرم و گرمایش از کف استفاده می گردد.

 

گرمایش از کف