لوله و اتصالات فولادی

لوله فولادی (توسعه شبکه آبرسانی)

شرکت توسعه شبکه آبرسانی تامین کننده و عرضه کننده انواع لوله فولادی (اهوازی،سپاهان، ساوه، سمنان،سپنتا ، داربستی ، غیر تست و شوفاژی) بدون درز (مانیسمان)، درز مخفی و درزدار مطابق با استاندارد های, ASTM A106,ASTM A 53 ,API 5L , ST35,8 سراسر ایران می باشد.

لوله های فولادی در سایزها و ضخامت های مختلف در طیف گسترده ای از صنایع مثل لوازم خانگی ، اتومبیل ، موتورسیکلت، دوچرخه ، مبلمان و ساختمان کاربرد داشته و به اشکال گوناگون از قبیل شافت کولر ، مشعل ، کمک فنر ، اگزوز ، فرمان ، نرده ، حفاظ ، داربست ، غلاف چاه ، لوله شوفاژ ، لوله گاز ، لوله بویلر،… مورد استفاده قرار میگیرد. بدلیل زیبایی و چشمگیر بودن مقاطع گرد در مقایسه با سایر مقاطع ، سازه های فضایی بخصوص در محل های پر رفت و آمد از قبیل ایستگاه های اتوبوس و قطار ، سالن های انتظار فرودگاهی ، پل های عابر پیاده و تیرهای روشنایی با استفاده از لوله های فولادی برپا می گردد.

روش توليد لوله مانيسمان

لوله های مانیسمان از شمش های فولادی تولید میشوند آنها عموما با کشش و نورد شمش های گرد فولادی تولید می شوند البته تولید از مقاطع چهار گوش نیز امکان پذیر است اما باعث بالا رفتن هزینه تولید می گردد نکته جالب درباره روش تولید لوله مانیسمان این است که تولید از سایزهایبزرگتر به کوچکتر می باشد وسایزهای2/1و4/3و1اینچ معمولا” به روش سرد می باشد یعنی برای تولید سایز2/1اینچ ابتدا باید شمش 76 پس از حرارت سوراخ 2/11ایجاد می شود وپس از نورد وکشش درخط تولید لوله 4/1 1اینچ تولید شده وپس از آن باروش سرد لوله 4/1 1کشیده شده وپس از اسید کاری وطی چند مرحله کشش به سایز موردنظر2/1اینچ می رسند این روش اولین بار توسط مهندسی آلمانی بنام مانیسمان بکاررفت و فقط در ایران به این نام خوانده می شود

Mannesmann plug mill process

 

اتصالات فولادی

توسعه شبکه آبرسانی یکی از بزرگترین و معتبرترین عرضه کننده های اتصالات جوشی و انواع لوله و اتصالات با نشان استاندارد ایران می باشد. این مجموعه با بهره گیری ازسالها اندوخته فنی خدمات خود را به صنعت گاز کشور عزیزمان ایران ارائه می نماید. این واحد تولیدی افتخار دارد کلیه محصولات خود را بعد از کنترل کیفیت توسط تکنسین های مجرب به دست مصرف کنندگان برساند.

اتصالات جوشی

اتصالات جوشی بصورت اتصال جوشی و به دو صورت جوشی فولادی و اتصالات استیل تولید و در صنایع آب ، گاز ، بخار ، هوا و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
اتصالات به دو نوع درزدار و مانیسمان تقسیم شده که بر اساس نوع فشار کارکرد خطوط و همچنین نوع سیال و ضخامت لوله خطوط انتخاب می گردد.

اتصالات با توجه به نوع اتصال:

اتصالات لب جوش (BW) که ابعاد و تلرنس آنها با توجه به استاندارد طراحی ساختار مطابق با  ASME B16.9و در برخی موارد با خوردگی کم بر اساس MSS SP43 میباشد.

اتصالات سوکت ولد (SW) که در کلاس های ۳۰۰۰-۶۰۰۰-۹۰۰۰ بر اساس استاندارد طراحی ASME B16.11 تولید میگردند.

اتصالات رزوه ای (THD) که در کلاس های ۲۰۰۰-۳۰۰۰ و۶۰۰۰  بر اساس استانداردASME B16.11 طراحی و تعریف میشوند.

انواع اتصالات جوشی:

فولادی

استیل

درزدار

مانیسمان

فشار قوی

انواع اتصالات جوشی  با مارک های مختلف اعم از:

اتصالات بنکن / Benkan

اتصالات دلتا / Delta

اتصالات آریا/ Arya

اتصالات نگین/ Negin

اتصالات کاویان / Kavian

اتصالات میثاق / Misagh

اتصالات فشار قوی

توسعه شبکه آبرسانی نمایندگی فروش لوله و اتصالات و اتصالات فشار قوی ایرانی و خارجی از جنس استنلس استیل و کربن استیل در سایز و رده های مختلف انواع  زانو، سه راه، تبدیل، گپ، بوشن، نیپل، تردولت، ولدولت، ساکولت و …. در مدل های دنده ای، ساکت، لب جوش و … کلاس  ۹۰۰۰ – ۶۰۰۰ – ۳۰۰۰ – ۲۰۰۰ – ۱۰۰۰ از برند های اروپای غربی و شرقی, ژاپنی, آمریکایی, چینی, روسی و ایرانی  …

اتصالات فشار قوی

جوش دادن اتصالات به خط لوله به معنای جلوگیری همیشگی از نشت است.

پیوستگی ساختار فلزی بین اتصالات و خط لوله سبب افزایش میزان کشش مقاومتی سیستم لوله کشی میگردد.

سطح اتصال صاف در داخل خط لوله و اتصالات مربوطه باعث افت فشار کمتر ، کاهش درهم ریختگی جریان سیال و کاهش خورندگی ناشی از فعالیت خوردگی شیمیایی و همچنین سایشی میشود.

در حالتی که سیستم لوله کشی به صورت جوشی باشد حداقل فضای مورد نیاز کاربرد دارد.

متریال و عملکرد

رایج ترین و پرکاربردترین متریال های مورد استفاده جهت ساخت اتصالات شامل کربن استیل ، استنلس استیل ، آلومینیوم ، مس ، لاستیک و انواع پلیمرها میباشند.

بعلاوه اتصالات نیز همانند لوله ها ممکن است از داخل یا خارج و یا هر دو سطح با توجه به کاربرد و سرویس عملیاتی مورد نظر پوشش دهی گردند.

متریال اتصالات به طور معمول بر اساس متریال لوله انتخاب میگردد و در بساری موارد معادل و منطبق با متریال لوله میباشد.

اتصالات جوش مانیسمان استاندارد

اتصالات جوش مانیسمان استاندارد از انواع اتصالات جوشی می باشند که به صورت فورج و یک تکه بدون کوچکترین درز جوش در انواع زانو, سراه, تبدیل تولید و عرضه می شوند. لوله و اتصالات مانیسمان دارای ضخامتها و اندازه های مختلفی می باشند. که عبارتند SGP/STD/SCH40/SCH80/SCH160 کلیه اتصالات مانیسمان درانواع ایرانی محصول کارخانجات معتبر با رعایت استاندارد کامل و اتصالات وارداتی که در سایز های ۱/۲ اینچ الی ۵۶ اینچ موجود میباشد.

اتصالات بخشی از سیستم لوله کشی صنعتی هستند که در موارد تغییر جهت، شاخه گذاری و یا برای تغییر قطر خط لوله استفاده میشوند.

اتصالات با توجه به نوع اتصال در سیستم لوله کشی و یا کاربرد به سه نوع اصلی به شرح ذیل تقسیم میشوند:

اتصالات لب جوش (BW) که ابعاد و تلرنس آنها با توجه به استاندارد طراحی ساختار مطابق با  ASME B16.9 و در برخی موارد با خوردگی کم بر اساس MSS SP43 میباشد.

اتصالات سوکت ولد (SW) که در کلاس های ۳۰۰۰-۶۰۰۰-۹۰۰۰ براساس استاندارد طراحی ASME B16.11 تولید میگردند.

 اتصالات رزوه ای (THD) که در کلاس های ۲۰۰۰-۳۰۰۰ و۶۰۰۰  بر اساس استانداردASME B16.11  طراحی و تعریف میشوند.

اتصالات لب جوش

یک سیستم لوله کشی صنعتی با اتصالات لب جوش دارای برخی مزایای ذاتی نظیر موارد زیر میباشد:

جوش دادن اتصالات به خط لوله به معنای جلوگیری همیشگی از نشت است.

پیوستگی ساختار فلزی بین اتصالات و خط لوله سبب افزایش میزان کشش مقاومتی سیستم لوله کشی میگردد.

سطح اتصال صاف در داخل خط لوله و اتصالات مربوطه باعث افت فشار کمتر ، کاهش درهم ریختگی جریان سیال و کاهش خورندگی ناشی از فعالیت خوردگی شیمیایی و همچنین سایشی میشود.

در حالتی که سیستم لوله کشی به صورت جوشی باشد حداقل فضای مورد نیاز کاربرد دارد.