لوله و اتصالات پلی پروپیلن

شرکت توسعه شبکه آبرسانی عرضه کننده لوله و اتصالات  پلی پروپیلن (PP)  از سایز 20 تا 125 میلیمتر آماده خدمت رسانی به پروژه های مسکونی و صنعتی می باشد

لوله و اتصالات پلی پروپیلن (PP)

لوله پلی پروپیلن

لوله پلی پروپیلن PP به وسیله جوشکاری فیوژن حرارت داده می شوند. این لوله ها از سبک ترین و مقاوم ترین لوله ها در برابر مواد شیمیایی هستند.

تولید پلی پروپیلن به وسیله محلول یا فرآیند گاز انجام می شود و مونومر آن در معرض حرارت و فشار با حضور یک کاتالیزور قرار می گیرد. تفاوت در کاتالیست و شرایط تولید می تواند خواص پلاستیک را تغییر دهد. پلی پروپیلن یک پلیمر هیدروکربن خطی است که به صورت CnH2n بیان می شود. پلی پروپیلن را به دلیل کاربرد های چند گانه و متعدد آن یکی از پلیمر های چند منظوره در صنعت پلاستیک می دانند. حضور گروه متیل در ساختار پلی پروپیلن موجب شده تا خواص این محصول به نسبت پلی اتیلن تغییر کند. این ساختار موجب افزایش نقطه ذوب بلوری شده و به همین علت است که پلی پروپیلن در برابر حرارت مقاومت تر است.

پلی پروپیلن به سه نوع ایزوتاکتیک، سندوتاکتیک و آتاکتیک تقسیم می شود که ساختار های متفاوتی با یکدیگر دارند.

وزن سبک، مقاومت در برابر جوشکاری و سایش ، دوام بالا و همچنین عایق بودن این لوله ها در برابر حرارت و برق مصرف این لوله ها را دو چندان کرده است. استفاده در دمای بالا تا 90 درجه سانتی گراد در مدت طولانی و تا دمای 110 درجه سانتی گراد در کوتاه مدت تاثیری در ساختار لوله های پلی پروپیلن ندارد. مقاومت در برابر محلول های اسیدی ، قلیایی ، آبی ، نمک ها و بسیاری دیگر از حلال های شییمیایی و آلی سبب کاربرد بالای لوله پلی پروپیلن PP گردیده است.