جولای 29, 2018

لوله پلی اتیلن و انواع آن

لوله پلی اتیلن و انواع آن

پلی اتیلن گازی بی رنگ، قابل اشتعال و با بویی تقریبا شیرین سبکترین الفین است.  پلی اتیلن در سه گروه اصلی سنگین ، سبک و سبک خطی می‌باشد .
لوله پلی اتیلن  لوله‌ای است از جنس پلی اتیلن ساخته شده است . به دلیل خواص و مزایای مواد پلی اتیلن باعث محبوبیت این لوله‌ها شده است.
استفاده از لوله های پلاستیکی تحت فشار، از حدود سال 1950 میلادی آغاز شده . از جمله کاربریهای این لوله ها ، انتقال ، آب ، مواد شیمیایی ، سیالات خنک کننده و گرم کننده ، مواد غذایی ، دوغابها ، گازها ، هوای فشرده و سیستمهای خلاء ، در رو و زیر زمین است. از جمله این لوله ها ، لوله های پلی اتیلنی تک جداره هستند . که از حدود سال 1960 میلادی در آبرسانی تحت فشار کاربرد زیادی پیدا کردند . و در فشارهای کاری بین 4 تا 20 بار و با قطرهای مختلف تولید میگردند.

لوله‌های پلی‌اتیلن به دلیل عدم خوردگی و رسوب گذاری ، هزینه‌های اجرا و تعمیر و نگهداری تاسیسات شهری را بسیار کاهش می دهند . و با توجه به طول عمر طولانی حدود ۵۰ سال مدیران اجرائی را برای جایگزینی این لوله ها بجای لوله های فلزی ، بتنی و چدنی ترغیب می‌نماید .

انواع لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله پلی اتیلن تک جداره، از لوله‌های پلیمیری است . كه در فشارهاي کاری 4 تا 20 بار، در اقطار مختلف تولید میگردد. ويژگي‌هاي منحصر بفرد لوله‌هاي پلي اتيلن سبب سرعت رشد استفاده از اين نوع لوله ها در شبكه‌هاي انتقال و توزيع آب گردیده است.

لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت

لوله‌های دوجداره پلی اتیلن (کاروگیت) لوله‌هایی دارای دو جداره درونی و بیرونی که لایه درونی دارای سطحی صاف و لایه بیرونی موجدار می‌باشد و جهت عبور سیالات با ماهیتهای فاضلابی اسیدی و بازی و پسابهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند . لوله های کاروگیت فشار بار داخلی ندارند و عملا به مانند یک جوی زیر زمینی وظیفه انتقال سیالات مایع را به عهده دارند . سطح بیرونی لوله های کاروگیت دارای استحکام بالایی میباشند و کلیه فشارهای سطحی و زیر سطحی اعم از  بار زنده و مرده را در زیر سطح زمین متحمل می‌شوند .

لوله پلی اتیلن اسپیرال

لوله‌های اسپیرال مانند لوله‌های کاروگیت هستند با این تفاوت که در تولید لوله‌های اسپیرال کاروگیت روش تولید مقداری متفاوت است و عموما در سایزهای بین ۸۰۰ الی ۳۰۰۰ میلیمتر تولید میگردند.

 

توضیحات بیشتر را اینجا ببینید

Leave your comment

Please enter your name.

سه × چهار =

Please enter comment.
تماس با ما
آدرس
تهران، میدان رسالت، خیابان فرجام، بعد از میدان صدم، پلاک 621، واحد 3
تلفن
021-77186410-11
021-77186219-20
ایمیل