لوله پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن (توسعه شبکه آبرسانی)

شرکت توسعه شبکه آبرسانی با بیش از 20سال فعالیت در زمینه تولید لوله پلی اتیلن از سایز 16 الی 1200 در فشار کاری 4 الی 20 اتمسفر و لوازم آبرسانی فضای سبز اعم از بارانی و قطره ای در خدمت مشتریان عزیز می باشد

کاربری‌های حال حاضر لوله پلی اتیلن  : انتقال آب (سیستم‌های آبرسانی، آبیاری تحت فشار و …)، انتقال و جابجایی سیالات شیمیایی، سیالات خنک‌کننده و گرم کننده، قطعات مختلف مصرفی در صنایع خودروسازی، استفاده به عنوان پوشش محافظ و عایق کابل‌های برق و فیبر نوری و مصارف گوناگون و مختلف دیگر…

 

مزاياي لوله پلي اتيلن

لوله های پلی اتیلن یکی از پر کاربردترین لوله های حال حاظر در دنیا میباشند که از مزایای ویژه ای برخوردار میباشند که ذیلا به تعدادی از آنها اشاره خواهیم نمود . این لوله ها به جهت نوع جنس ومتریالشان دارای مزایا و معایبی میباشند .چنانچه از لوله های پلی اتیلن استفاده مینمایید به نکاتی در خصوص لوله های پلی اتیلن توجه فرمایید .لوله های پلی اتیلن دارای طول عمر نزدیک به ۵۰ سال در شرایط عادی میباشند و بدون هیچ گونه پوسیدگی در طول چند سال با مقاومت بالا و دوام نسبی مورد استفاده قرار میگیرند جوش لوله های پلی اتیلن به صورت لب به لبbutweldانجام میپذیرد و پس از انجام جوش محل جوش با استحکام بالا همانند لوله اصلی با همان مقاومت و دوام انجام میپذیرد ضمن اینکه یک روش دیگر در جوش دادن لوله های پلی اتیلن وجود دارد و آن جوش الکتروفیوژن میباشد که در این روش اتصالات پلی اتیلن دارای المنتهایی در داخل خود میباشند که در درجه حرارت خاصی گرم شده و دو سر لوله را به یکدیگر متصل مینماید این نوع جوش بسیار محکمتر از روش لب جوش میباشد و معمولا در لوله های گازی پلی اتیلن مورد استفاده قرار میگیرند .لوله های پلی اتیلن دارای مزایای دیگری نیز میباشند اینکه به جهت حمل و مقدار سفارش نسبت به لوله های فولادی در درجه بالاتری قرار میگیرند حال اینکه لوله های فولادی از این ویژگی برخوردار نیستند یا اینکه در درصد پایینتری قرار دارند هزینه های حمل در لوله های پلی اتیلن بسیار مناسبتر از لوله های فولادی میباشد  هزینه های اجرا نیز به نسبت لوله های فولادی بسیار پایینتر و در ضریب کمتری قرار دارند این مزایا در اتصالات پلی اتیلن نیز بسیار قابل اهمیت میباشد به طوری که اتصالات پلی اتیلن نیز دارای منحنی های خاصی از لحاظ قیمت و زمان تولید را دارا میباشند در کل و به نسبت لوله های فولادی لوله های پلی اتیلن به جهت نوع رفتار فیزیکی از لوله های فولادی مناسبتر میباشد ولی از آنجا که دامنه حرارت پذیری پایینتری نسبت به لوله های فولادی دارد نمیتوان آن را لوله ای صد در صد کامل عنوان نمود ولی به جهت نوع انعطافپذیری و سهل الوصول بودن بسیار کارامد و مناسب میباشد.

 

 

لوله پلی اتیلن جوشی فاضلابی

 

تقریبا همه لوله های پلی اتیلن به صورت جوشی به یکدیگر متصل میگردند .و در برخی از سایزها لوله های پلی اتیلن به صورت پیچی به یکدیگر متصل میگردند . لوله های پلی اتیلن معمولا به صورت لب جوش با دستگاههای جوش پلی اتیلن در درجه حرارت معیینی در یک مدت زمان خاص به یکدیگر مرتبت میگردند . لوله های پلی اتیلن فاضلابی نیز یکی دیگر از انواع لوله های پلی اتیلن میباشند که با فشار ضعیفتر نسبت به لوله های آبرسانی مورد استفاده قرار میگیرند . لوله های پلی اتیلن فاضلابی بسته به نوع فشار سیال دارای فشار متفاوتی از یکدیگر میباشند ولی به صورت معمول فشار لوله های فاضلابی بین ۴ الی ۶ بار تعریف گردیده است که در سایزهای بین ۵۰ الی ۶۳۰ – 4بار و به بالا معمولا ۶ بار میباشد .

 

 

لوله پلی اتیلن فشار قوی

 

لوله های پلی اتیلن انواع و اقسام متفاوتی دارند که جهت پروژه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند .لوله های پلی اتیلن را میتوان در فشارهای کاری ۶ الی ۳۲ اتمسفر یه عنوان لوله های فشار قوی در نظر گرفت .که البته واژه فشار قوی واژه ای نامفهوم در لوله های پلی اتیلن میباشد .لوله های پلی اتیلن فشار قوی در نظر عام به لوله هایی با ضخامت بالا گفته میشود که این نظر با پیشرفت علم و نوآوری در زمینه مواد اولیه پلی اتیلن منسوخ گردیده به طوری که لوله های پلی اتیلن با موادpe 80 و فشار کاری ۱۰ یار با لوله ای با همان فشار و سایز منتهی با موادpe 100 از لحاظ وزنی به ترتیب ۸۷۳=pe80 و مواد ۷۲۱=ث۱۰۰ گرم بر متر میباشند که هر دو توان تحمل ۱۰ بار را دارند و از لحاظ استحکام برابرند ولی در قیمت و ضخامت لوله های با موادpe 100  مناسبتر و مقرون به صرفه تر میباشند .

 

لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله های پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که جهت مصارف گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند .لوله های پلی اتیلن در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارند که از جمله میتوان به لوله های آبرسانی اشاره نمود لوله های پلی اتیلن آبرسانی یکی از پر مصرفترین لوله های موجود میباشند که با تکیه بر دانش فنی این لوله ها میتوان از آنها استفاده نمود .این لوله ها در سایزهای متفاوت از یکدیگر و در انواع فشار ها اعم از ۳/۲ بار الی ۴۰ بار متغییر میباشند که همه آنها وظیفه انتقال آب را از محلی به محل دیگر دارند .صرف نوع سایز و فشار کاری لوله های پلی اتیلن از لحاظ نوع مواد نیز به سه دسته تقسیم میشوند که عبارتند از PE 63 PE 80 PE 100 که نوع مواد در قیمت لوله ها بسیار حائز اهمیت میباشد .نوع مواد ارتباط مستقیم با وزن و قیمت لوله دارد به طوری که وزن یک سایز لوله ۶۳ با فشار کاری ۱۰ بار در مواد PE80 که مطابق با جدول لوله پلی اتیلن DIN 8074  آلمان ۰٫۸۷۳ گرم میباشد و همان سایز لوله با مواد PE100 -0.721 گرم تعریف گردیده که همان فشار را با قابلیتهای بیشتر ارائه مینماید .لوله های پلی اتیلن آبرسانی در این مجموعه بازرگانی از سایز ۱۶ میلیمتر الی 1200 میلیمتر تولید و عرضه میگردد .

 

 

 

لوله پلی اتیلن گاز

 

امروزه به جهت هزینه های بالای حمل نصب و اجرای پروژه های گازرسانی از لوله هایی تحت عنوان لوله های پلی اتیلن گازی میتوان بهره جست لوله های پلی اتیلن با مهمترین ویژگیشان که همان انعطاف پذیری و نصب راحتشان است یکی از گزینه های بسیار عالی در این زمینه میباشند .لوله های پلی اتیلن گازی به لحاظ حساسیت بالا به وسیله اتصالات الکتروفیوژن به یکدیگر متصل میگردند . این اتصالات در دمای تعریف شده در بارکد اتصالات فیوژن که معمولا ۲۱۰ درجه میباشد (حدودا) ذخیره گردیده و توسط بارکد  خوان دستگاه جوش لوله پلی اتیلن ست میگردد . لوله های پلی اتیلن گازی در سایزهای زیر تولید و عرضه میگردد .

لوله پلی اتیلن گازی سایز ۲۵

لوله پلی اتیلن گازی سایز ۶۳

لوله پلی اتیلن گازی سایز ۹۰

لوله پلی اتیلن گازی سایز ۱۱۰

لوله پلی اتیلن گازی سایز ۱۲۵

لوله پلی اتیلن گازی سایز ۱۶۰

لوله پلی اتیلن گازی سایز ۲۰۰

لوله پلی اتیلن گازی سایز 225

 

 

لوله پلی اتیلن زهکش

 

استفاده از زهکشی زمینهای کشاورزی قرنهاست که متداول بوده و به روشهای متفاوت در یک غالب معین اجرا میشده است . در عصر جدید با تکیه بر علم وفناوری روز این روش بسیار ساده تر شده و هر روزه شاهد علمی جدید در این راستا هستیم .یکی دیگر از موارد استفاده لوله های پلی اتیلن استفاده به عنوان زهکش در زمینهای کشاورزی و یا زمینهای دارای بستری سخت میباشد که آبهای سطحی را از خود عبور نداده و باعث پدید آمدن پدیده گند آبی ویا تیدیل شدن زمینها به شوره زار میگردد .لوله های تکجداره همانطور که در تصویر میبینید به وسیله ابزاری در ابعاد مورد نیاز سوراخکاری شده و سپس آماده کارگذاری در زمین میگردند .

 

روش توليد لوله پلی اتیلن

 فرآيند توليد لوله هاي پلي اتيلن به روش اكستروژن مي باشد كه مواد اوليه به صورت گرانول به داخل دستگاه اكسترودر وارد شده و در اثر حرارت ذوب مي شود .

 سپس مواد ذوب شده به وسيله ماردون (ميله مارپيچ) به جلو رانده مي شود و پس از خروج از اكسترودر وارد قالب مي شود . مواد پخته شده پس از خروج از سر قالب ، از كاليبراتور عبور نموده و در تانك وكيوم با اعمال فشار مناسب شكل داده مي شوند . سطح لوله به محض خروج از كاليبراتور بوسيله لايه هايي از جريان آب سرد خنك مي گردد .

حرارت بالاي مذاب پلي اتيلن بعد از خروج از قالب بتدريج در تانك وكيوم و پس از آن در تانك هاي خنك كننده با استفاده از آب سرد كاهش مي يابد .

لوله پلی اتیلن توليد شده بوسيله دستگاه كشنده بتدريج از درون تانك هاي خلاء و خنك كننده كشيده شده و بوسيله دستگاه مارك زن ، مشخصات فني ، تاريخ توليد ، علامت استاندارد و نشان اختصاري نام شركت بر روي آن ثبت مي گردد و سپس بوسيله دستگاه برش در متراژهاي مختلف و معين بريده مي شوند .

کلیه مراحل تولید توسط دستگاه‌های کاملا اتوماتیک کنترل و مانیتور میشود که کیفیت محصول نهایی قابل قبول و در حد نام شرکت و استاندادرها باشد.